|
În perioada 2018-2020, Școala Gimnazială Romanu deruleaza proiectul “Dezvoltarea competenţelor IT în context European”, finanţat prin programul Erasmus+, Acţiunea Cheie 1 – proiecte de mobilitate în domeniul educaţiei şcolare, cu număr de referinţă 2018-1-RO01-KA101-048537. Scopul principal al proiectului este de a dezvolta competenţele cadrelor didactice pentru utilizarea noilor tehnologii în procesul educativ. Proiectul contribuie la dezvoltarea institutională prin perfecţionarea în context European a cadrelor didactice pe o perioada de 2 ani.
În cadrul acestui proiect, cadrele didactice ale şcolii vor participa la cursuri de formare în străinătate cu scopul de a sprijini procesul de dezvoltare a școlii prin promovarea învățării digitale. Beneficiarii proiectului, profesorii, elevii, parintii, membrii comunităţii locale, vor avea oportunitatea de a simţi climatul pozitiv şi motivant creat de cadrele didactice formate la nivel internaţional şi de a-şi consolida sentimentul de cetăţeni ai unei comunităţi Europene unite.
În luna noiembrie 2018, 3 cadre didactice, Carmen-Lidia Nistor, Marcela Alexandru, Stefan Dumitru, ale Şcolii Gimnaziale Romanu, Brăila, au participat la cursul de formare “Tablet and Smartphone: using mobile devices as educational tools”, în Dublin, Irlanda, curs organizat de Europass Teacher Academy.
Cursul a oferit participanților oportunitatea de a descoperi beneficiile oferite de utilizarea noilor tehnologii în procesul de predare-învăţare.
În timpul cursului de formare, participanții au experimentat cum să integreze tehnologia în lecțiile lor și au lucrat în grupuri mici pentru a îndeplini sarcini practice. Participanţii au învățat şi cum să utilizeze software-ul, platformele și aplicațiile pentru a comunica, a gestiona grupuri și pentru a promova colaborarea. Au avut, de asemenea, șansa de a experimenta modul în care învățarea poate fi îmbunătățită prin utilizarea unor jocuri tehnologice grave și a unor chestionare.
Cadrele didactice participante au avut folosit platforme educaţionale pentru pentru a lucra cu materiale audiovizuale, au gestionat clase virtuale, au creat jocuri digitale şi chestionare, au devenit mai conştienţi cu privire la problemele etice legate de Reţele Sociale și Platformele Web, s-au familiarizat cu folosirea platformelor educaţionale, instrumentelor Web 2.0, applicaţiilor, Blogg-urilor şi Webquest –urilor în procesul de predare-învăţare.
Activitatea de formare a răspuns nevoilor de formare ale participanţilor, oferind posibilitatea dezvoltării competenţelor TIC. Activităţile s-au desfăşurat frontal şi în grupuri mici, dar şi în perechi, individual.
Profesorii participanţi au creat ei înşişi noi materiale digitale care fac predarea mai interactivă.
Aceasta mobilitate de formare are efecte benefice atât asupra cadrelor didactice care au participat direct la formare, cât şi asupra întregii instituţii, contribuind la creşterea calităţii actului educativ, a responsabilităţii în randul tuturor actorilor procesului de învăţământ privind dezvoltarea unei atitudini activ-participative în procesul de învăţare pe tot parcursul vieţii şi la crearea unui climat socio-emoţional favorabil dezvoltării personale.
Mesaj pentru cititorii website-ului SatulRomanesc.Ro Administratorul websiteului isi rezerva dreptul de a sterge comentariile care au un caracter obscen, jignitor ori aduc atingere onoarei si demnitatii persoanei. Publicatia sate-romanesti.ro nu isi asuma raspunderea pentru opiniile postate in cadrul comentariilor, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului. |